Algemene voorwaarden OM Smile
Definities
1. OM Smile: OM Smile, gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 86313991. Btw-id = NL004225786B50. OB-nummer= 245546947B01.En Eigenaresse= Oumaima el Morabet
2. Klant: degene met wie OM Smile een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: OM Smile en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens OM Smile.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Prijzen
1. Alle prijzen die OM Smile hanteert zijn in euro's, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-,verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders is overeengekomen.
2. Alle prijzen die OM Smile hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan OM Smile te allen tijde wijzigen.
3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door OM Smile vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van OM Smile, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
5. Indien partijen voor een dienstverlening door OM Smile een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
6. OM Smile is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
7. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient OM Smile de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
8. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
9. OM Smile heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
10. Voorafgaand aan de ingang ervan zal OM Smile prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
11. De consument heeft het recht om de overeenkomst met OM Smile op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Betalingen en betalingstermijn
1. OM Smile mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
2. De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering van dienst te hebben voldaan.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat OM Smile de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
4. OM Smile behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten.
Gevolgen niet tijdig betalen
1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is OM Smile gerechtigd de wettelijk rent van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan OM Smile.
3. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag OM Smile zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
Herroepingsrecht
1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
- De dienst geen logies, reis, vervoer of vorm van vrijetijdsbesteding betreft.
- Het geen (opdracht tot) spoedoperatie betreft.
- De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
- Het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen
bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
- Zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via tandenbleker.om@gmail.com
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan OM Smile te verrekenen met een vordering op OM Smile.
Verzekering
1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere Brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- zaken van OM Smile die bij de klant aanwezig zijn
- zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De klant geeft op eerste verzoek van OM Smile de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Garantie
Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. Elke klant dient voor zijn garantie (tegemoetkoming) van zijn/haar overeenkomst met OM Smile terug te komen op de zaak (locatie) voor een grondige inspectie. Pas dan kan er een sprake zijn van een tegemoetkoming van de dienstverlening.
Uitvoering van de overeenkomst
1. OM Smile voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2. OM Smile heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat OM Smile tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat OM Smile tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
Informatieverstrekking door de klant
1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan OM Smile.
2. De klaarstaat in voor juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert OM Smile de betreffende bescheiden.
Vrijwaring
De klant vrijwaart OM Smile tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door OM Smile geleverde diensten.
Klachten
1. De klant dient een door OM Smile verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant OM Smile daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen OM Smile uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat OM Smile in staat is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat OM Smile gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan OM Smile.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling OM Smile ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als OM Smile een overeenkomst aangaat met meerdere klanten , is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomsten aan OM Smile verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid OM Smile
1. OM Smile is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien OM Smile aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. OM Smile is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien OM Smile aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto's ,kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van OM Smile vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgelijk Wetboek.
Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer OMSmile, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door OM Smile niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat OM Smile in verzuim is.
3. OM Smile heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledige of niet tijdig nakomt, dan wel indien OM Smile kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgelijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van OM Smile in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan OM Smile kan worden toegerekend in een van de wil van OM Smile onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van OM Smile kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook- doch niet uitsluitend- gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-,computer-en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor OM Smile 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat OM Smile er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. OM Smile is in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.
Wijziging van de overeenkomst
1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.
Wijziging algemene voorwaarden
1. OM Smile is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal OM Smile zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van OM Smile.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederen rechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgelijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat OM Smile bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde recht
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar OM Smile is gevestigd/ praktijk houdt/ kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Behandeling pakketen
- 3x 20 min behandeling (alles wordt in 1 dag/1 afspraak afgerond)
- Tot wel 4 tinten lichter
- Direct resultaat
- 100% pijnloos
- 72 uur & 48 uur behandeling erna aangeraden
- 4x 20 min behandeling (alles wordt in 1 dag/1 afspraak afgerond)
- Tot tien tinten lichter
- Direct stralend!
- 100% pijnloos
- 72 uur & 48 uur behandeling erna aangeraden
- 5x20 min behandeling (alles wordt in 1 dag/1 afspraak afgerond)
- Tot 12 tinten lichter!
- Uitmuntend resultaat! Voor een langer periode kan je vrijblijvend glimlachen!
- 100% pijnloos
- 72 uur & 48 uur behandeling erna aangeraden
- 6x 20 min behandeling (alles wordt in 1 dag/1 afspraak afgerond)
- Tot 20 tinten lichter!
- Uitmuntend resultaat! Met de Trillionare smile kan je de wereld aan!
- 100% pijnloos
- 72 uur & 48 uur behandeling erna aangeraden
- 10x 20 min behandeling (alles wordt in 1 dag/1 afspraak afgerond)
- Tot 25 tinten lichter!
- Uitmuntend resultaat! Met de Universe smile kan je de universe aan!
- 100% pijnloos